0

FAQ: Telefonsvarer

« Tilbage

Opsætning af telefonsvarer

Telefonsvareren skal tilmeldes eller afmeldes inde på Selvbetjeningen. Det koster ikke noget at være tilmeldt telefonsvareren.
Modtager du opkald som går på telefonsvareren, betaler du alm. minuttakst på 48 øre/min. eller anvender minutterne i din pakke. Modtager du opkald i udlandet på din telefonsvare, bliver du takseret til den gældende udlands minuttaks.

Dit telefonsvarernummer er: 28 18 40 40


Svartid

Ændre svartid på din telefonsvarer ved at indtaste:
**61* Telefonsvarernummer ** antal sekunder # og tryk derefter på ”Ring op” tasten

Som standard, er svartiden sat til 20 sekunder og kan max være 30 sekunder. Du kan kun ændre den i 5 sekunders intervaller.

Kode
Hvis man vil sikre sig mod, at telefonsvareren ikke kan hackes og dermed aflyttes af andre anbefales det, at man vælger en personlig kode til sin telefonsvarer.
Du kan opsætte din personlige kode til telefonsvareren ved at ringe op til telefonsvareren og følge vejledningen.
Derudover skal man aktivere koden således, at man skal indtaste den, hver gang man vil aflytte sin telefonsvarer, også når man ringer fra sin egen mobil. bolig:net Mobil har desuden en ekstra sikkerhed idet, at telefonsvareren automatisk spærres, hvis man taster en forkert kode tre gange.

Viderestillling af telefonsvarer

Det koster 60 øre/min. at få viderestillet sin telefonsvarer.

Aktivere
For at aktivere viderestillingerne af din telefonsvarer skal du indtaste følgende kode:
**004*Telefonsvarer nummer# og tryk derefter på “Ring op” tasten.

Deaktivere
For at deaktivere viderestillingerne af din telefonsvarer skal du indtaste følgende kode:
##002# og tryk derefter på “Ring op” tasten.

Det kan være en god idé at huske at deaktivere viderestillingerne til telefonsvareren, når du skal til udlandet, for at undgå højere regninger. Viderestillingen skal deaktiveres på dansk net.

Ønsker du helt at blive afmeldt telefonsvareren, så skal du også afmelde den inde på Selvbetjeningen.